Ford Transit Custom

Ford Transit Custom

ZAL240 - WF0ZXXTTGZHE40125
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
Fordonet har avvikande miltal i historiken för mätarställning!
  • 2017 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 170 HK Hästkrafter
  • 6.8 l/100km Förbrukning
  • 175 g/km Utsläpp
  • 8 232 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAL240
  • Chassinr / VIN WF0ZXXTTGZHE40125
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit Custom
  • Fordonsår / Modellår 2017 / 2017
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2017-12-01
  • Trafik i Sverige 2018-01-31
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2022-12-29
  • Senast besiktigad 2023-11-07
  • Mätarställning (besiktning) 8 232 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 232 mil vid en besiktning för 1 år och 1 månad sedan.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning8 232 mil2023-11-07

  • Besiktning7 697 mil2023-01-12

  • Besiktning66 880 mil2021-02-04

  • Registrerad0 mil2017-12-01

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-11-07

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 232 mil.

  • Besiktigad2023-01-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 697 mil.

  • Ägarbyte2022-12-29

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-04-05

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-02-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 66 880 mil.

  • Ägarbyte2018-03-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-03-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2018-02-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2018-01-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2018-01-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2018-01-24

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2017-12-01

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2017-12-01

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2017-12-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2017-11-29

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadNovember 2017

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 170 HK / 125 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5339 mm
  • Bredd 2032 mm
  • Höjd 1968 mm
  • Tjänstevikt 2140 kg
  • Totalvikt 3140 kg
  • Lastvikt 1000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1110 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3300 mm
  • Däck fram 215/65R15C 104/102T
  • Däck bak 215/65R15C 104/102T
  • Fälg fram 6.5Jx15H2x60.0
  • Fälg bak 6.5Jx15H2x60.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1005*09
  • Kväveoxider, NOX 80.2 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 201 g/km
  • CO2 Landsväg 159 g/km
  • Förbrukning Stad 7.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.