Toyota Hilux

Toyota Hilux

YYP754 - AHTHB3CD902131917
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 7.8 l/100km Förbrukning
  • 204 g/km Utsläpp
  • 6 960 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YYP754
  • Chassinr / VIN AHTHB3CD902131917
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Hilux
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-01-14
  • Trafik i Sverige 2019-02-08
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-01-03
  • Senast besiktigad 2024-03-20
  • Mätarställning (besiktning) 6 960 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 13906 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5414 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 960 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 095 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 788 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 788 mil2024-12-21

  • Besiktning6 960 mil2024-03-20

  • Besiktning4 767 mil2022-04-04

  • Registrerad0 mil2019-01-14

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 960 mil.

  • Ägarbyte2023-01-03

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-07-21

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-04-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 767 mil.

  • Registrerad2019-02-08

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-02-08

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-02-08

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-02-06

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-01-14

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-01-14

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-01-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-01-14

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2018

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 2393 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Pickup
  • Längd 5330 mm
  • Bredd 1855 mm
  • Höjd 1815 mm
  • Tjänstevikt 2174 kg
  • Totalvikt 3210 kg
  • Lastvikt 1036 kg
  • Släpvagnsvikt 3200 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1040 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3085 mm
  • Däck fram 265/65R17
  • Däck bak 265/65R17
  • Fälg fram 17X7 1/2J
  • Fälg bak 17X7 1/2J

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*2587*06
  • Kväveoxider, NOX 67.5 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 250 g/km
  • CO2 Landsväg 177 g/km
  • Förbrukning Stad 9.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.