Citroën Berlingo

Citroën Berlingo

YYH247 - VR7EFYHYCJJ875758
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 102 HK Hästkrafter
  • 5.4 l/100km Förbrukning
  • 142 g/km Utsläpp
  • 14 277 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YYH247
  • Chassinr / VIN VR7EFYHYCJJ875758
  • Fabrikat Citroën
  • Modell Berlingo
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-12-18
  • Trafik i Sverige 2019-04-26
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-06-09
  • Senast besiktigad 2024-04-15
  • Mätarställning (besiktning) 14 277 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 2659 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2002 SEK
  • Skattemånad December
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 14 277 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 5 767 mil om året och att mätarställningen idag är ca 18 370 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning18 370 mil2024-12-30

  • Besiktning14 277 mil2024-04-15

  • Besiktning13 561 mil2024-03-15

  • Annons9 113 mil2023-05-25

  • Besiktning6 291 mil2022-03-03

  • Registrerad0 mil2018-12-18

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-04-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 14 277 mil.

  • Besiktigad2024-03-15

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 13 561 mil.

  • Trafikstatus2023-06-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-06-09

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-05-25

    Fordonet utannonserad för 169 000 kr med en angiven mätarställning på 9 113 mil. Annonsen togs bort efter 5 dagar.

  • Trafikstatus2023-05-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-05-15

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-03-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 291 mil.

  • Verkstadsbesök2021-03-29

    Service/Reperation utförd.

  • Ägarbyte2019-04-26

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-04-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-04-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-12-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2018-12-18

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-12-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2018-12-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadDecember 2018

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 102 HK / 75 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4403 mm
  • Bredd 1848 mm
  • Höjd 1880 mm
  • Tjänstevikt 1518 kg
  • Totalvikt 1970 kg
  • Lastvikt 452 kg
  • Släpvagnsvikt 1350 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 690 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1530 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2280 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2785 mm
  • Däck fram 205/60R16
  • Däck bak 205/60R16
  • Fälg fram 6,50J16
  • Fälg bak 6,50J16

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0625*04
  • Kväveoxider, NOX 30.8 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 146 g/km
  • CO2 Medel 128 g/km
  • CO2 Hög 122 g/km
  • CO2 Extra Hög 166 g/km
  • CO2 Blandad 142 g/km
  • Förbrukning Låg 5.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 111 g/km
  • CO2 Landsväg 98 g/km
  • Förbrukning Stad 4.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.