Toyota C-Hr

Toyota C-Hr

YRJ740 - NMTKZ3BX70R217003
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 98 HK Hästkrafter
  • 4.9 l/100km Förbrukning
  • 112 g/km Utsläpp
  • 14 461 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YRJ740
  • Chassinr / VIN NMTKZ3BX70R217003
  • Fabrikat Toyota
  • Modell C-Hr
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-09-11
  • Trafik i Sverige 2018-10-09
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2018-10-09
  • Senast besiktigad 2023-12-05
  • Mätarställning (besiktning) 14 461 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-02-28

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 14 461 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 898 mil om året och att mätarställningen idag är ca 16 495 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning16 495 mil2024-12-30

  • Besiktning14 461 mil2023-12-05

  • Besiktning10 567 mil2021-11-17

  • Registrerad0 mil2018-09-11

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-12-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 14 461 mil.

  • Besiktigad2021-11-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 567 mil.

  • Registrerad2018-10-09

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2018-10-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-10-09

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-10-08

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-09-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2018-09-11

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2018-09-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-09-11

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadAugust 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 98 HK / 72 kW
  • Motorvolym 1798 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4360 mm
  • Bredd 1795 mm
  • Höjd 1555 mm
  • Tjänstevikt 1519 kg
  • Totalvikt 1860 kg
  • Lastvikt 341 kg
  • Släpvagnsvikt 725 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 725 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1640 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2390 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2640 mm
  • Däck fram 225/50R18
  • Däck bak 225/50R18
  • Fälg fram 18X7J ET50 C1 B
  • Fälg bak 18X7J ET50 C1 B

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*3641*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 94 g/km
  • CO2 Medel 88 g/km
  • CO2 Hög 99 g/km
  • CO2 Extra Hög 143 g/km
  • CO2 Blandad 112 g/km
  • Förbrukning Låg 4.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 3.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 4.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 77 g/km
  • CO2 Landsväg 92 g/km
  • Förbrukning Stad 3.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.