Peugeot Rifter

Peugeot Rifter

YPY19T - VR3ECYHZRKJ745203
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Röd
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 156 g/km Utsläpp
  • 6 951 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YPY19T
  • Chassinr / VIN VR3ECYHZRKJ745203
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell Rifter
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-12
  • Trafik i Sverige 2019-09-10
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-09-10
  • Senast besiktigad 2024-09-25
  • Mätarställning (besiktning) 6 951 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 3900 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2288 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 951 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 533 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 320 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 320 mil2024-12-22

  • Besiktning6 951 mil2024-09-25

  • Besiktning3 783 mil2022-09-15

  • Registrerad0 mil2019-07-12

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 951 mil.

  • Besiktigad2022-09-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 783 mil.

  • Besiktigad2019-09-26

    Ej godkänd kontrollbesiktning.

  • Registrerad2019-09-10

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-09-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-09-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-07-12

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-07-12

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-07-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-07-12

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJuly 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 184 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Kula

Dimensioner

  • Färg Röd
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4593 mm
  • Bredd 1848 mm
  • Höjd 1880 mm
  • Tjänstevikt 1630 kg
  • Totalvikt 2120 kg
  • Lastvikt 490 kg
  • Släpvagnsvikt 1300 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1380 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2130 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2785 mm
  • Däck fram 215/65 R16
  • Däck bak 215/65 R16
  • Fälg fram 6.50J16 (E=47)
  • Fälg bak 6.50J16 (E=47)

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0624*0
  • Kväveoxider, NOX 41.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 173 g/km
  • CO2 Medel 146 g/km
  • CO2 Hög 136 g/km
  • CO2 Extra Hög 173 g/km
  • CO2 Blandad 156 g/km
  • Förbrukning Låg 6.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 123 g/km
  • CO2 Landsväg 111 g/km
  • Förbrukning Stad 4.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.