Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

YOE01L - WVGZZZA1ZNV022870
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 5.6 l/100km Förbrukning
  • 147 g/km Utsläpp
  • 11 195 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YOE01L
  • Chassinr / VIN WVGZZZA1ZNV022870
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell T-Roc
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-09-10
  • Trafik i Sverige 2021-10-28
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2021-10-28
  • Senast besiktigad 2024-10-14
  • Mätarställning (besiktning) 11 195 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9121 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3389 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 195 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 760 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 751 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning11 195 mil2024-10-14

  • Registrerad0 mil2021-10-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 195 mil.

  • Registrerad2021-10-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-10-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-10-28

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-10-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-09-10

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2021-09-10

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-09-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-09-10

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadSeptember 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4240 mm
  • Bredd 1819 mm
  • Höjd 1552 mm
  • Tjänstevikt 1611 kg
  • Totalvikt 2070 kg
  • Lastvikt 459 kg
  • Släpvagnsvikt 1700 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1430 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2180 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2593 mm
  • Däck fram 215/60 R16 95V
  • Däck bak 215/60 R16 95V
  • Fälg fram 6,5JX16 ET43
  • Fälg bak 6,5JX16 ET43

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1845*20
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 192 g/km
  • CO2 Medel 142 g/km
  • CO2 Hög 125 g/km
  • CO2 Extra Hög 151 g/km
  • CO2 Blandad 147 g/km
  • Förbrukning Låg 7.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 144 g/km
  • CO2 Landsväg 112 g/km
  • Förbrukning Stad 5.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback