Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

YNE30K - WVWZZZAUZKP100286
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Metangas Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 6.33 l/100km Förbrukning
  • 113 g/km Utsläpp
  • 6 641 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YNE30K
  • Chassinr / VIN WVWZZZAUZKP100286
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Golf
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-05
  • Trafik i Sverige 2019-12-17
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-12-17
  • Senast besiktigad 2022-12-05
  • Mätarställning (besiktning) 6 641 mil
  • Nästa besiktning senast 2024-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Årlig skatt 360 SEK
  • Skattemånad Mars
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 641 mil vid en besiktning för 2 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 226 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 106 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning11 106 mil2024-12-06

  • Besiktning6 641 mil2022-12-05

  • Registrerad0 mil2019-12-17

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2022-12-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 641 mil.

  • Registrerad2019-12-17

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-17

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-12-17

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-16

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-07-05

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-07-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-07-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-07-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadJune 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1498 cm3
  • Toppfart 206 km/h
  • Drivmedel Metangas
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4258 mm
  • Bredd 1799 mm
  • Höjd 1437 mm
  • Tjänstevikt 1430 kg
  • Totalvikt 1890 kg
  • Lastvikt 460 kg
  • Släpvagnsvikt 1400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 680 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1610 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2360 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2620 mm
  • Däck fram 205/55 R16 91V
  • Däck bak 205/55 R16 91V
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET46
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET46

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0623*39
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Metangas

  • CO2 Låg 162 g/km
  • CO2 Medel 114 g/km
  • CO2 Hög 97 g/km
  • CO2 Extra Hög 109 g/km
  • CO2 Blandad 113 g/km
  • Förbrukning Låg 9.04 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.34 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.44 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.09 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.33 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Metangas

  • CO2 Stad 122 g/km
  • CO2 Landsväg 79 g/km
  • Förbrukning Stad 6.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback