-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
6.3 l/100km Förbrukning
-
142 g/km Utsläpp
-
5 239 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer YLZ01C
- Chassinr / VIN TMBJR9NE5L0137023
- Fabrikat Skoda
- Modell Octavia
- Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2020-01-31
- Trafik i Sverige 2020-05-29
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2022-02-04
- Senast besiktigad 2023-06-13
- Mätarställning (besiktning) 5 239 mil
- Nästa besiktning senast 2025-06-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 4264 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 1042 SEK
- Skattemånad Apr, Aug, Dec
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 5 239 mil vid en besiktning för 1 år och 6 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 570 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 638 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning7 638 mil2024-12-22
-
Besiktning5 239 mil2023-06-13
-
Annons250 mil2020-04-15
-
Registrerad0 mil2020-01-31
-
Besiktigad2023-06-13
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 239 mil.
-
Ägarbyte2022-02-04
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2022-02-03
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2020-05-29
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2020-05-29
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2020-05-29
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2020-05-28
Ny ägare registrerad.
-
Annons2020-04-15
Fordonet utannonserad för 242 000 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.
-
Förregistrerad2020-01-31
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2020-01-31
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Ägarbyte2020-01-31
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2020-01-31
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadJanuary 2020
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1498 cm3
- Toppfart 214 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4667 mm
- Bredd 1814 mm
- Höjd 1455 mm
- Tjänstevikt 1416 kg
- Totalvikt 1887 kg
- Lastvikt 471 kg
- Släpvagnsvikt 1500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 650 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1613 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2363 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2667 mm
- Däck fram 225/45 R17 91W
- Däck bak 225/45 R17 91W
- Fälg fram 7,0JX17 ET49
- Fälg bak 7,0JX17 ET49
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e8*2007/46*0318*10
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 189 g/km
- CO2 Medel 139 g/km
- CO2 Hög 122 g/km
- CO2 Extra Hög 144 g/km
- CO2 Blandad 142 g/km
- Förbrukning Låg 8.3 l/100km
- Förbrukning Medel 6.1 l/100km
- Förbrukning Hög 5.4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.3 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 147 g/km
- CO2 Landsväg 98 g/km
- Förbrukning Stad 6.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.