Volvo XC40

Volvo XC40

YLW09E - YV1XZ15VDM2462469
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 163 HK Hästkrafter
  • 7.3 l/100km Förbrukning
  • 165 g/km Utsläpp
  • 9 289 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YLW09E
  • Chassinr / VIN YV1XZ15VDM2462469
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC40
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2021
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-10-15
  • Trafik i Sverige 2020-11-04
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-11-28
  • Senast besiktigad 2023-11-20
  • Mätarställning (besiktning) 9 289 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6725 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1548 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 289 mil vid en besiktning för 1 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 810 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 123 mil.

Mätarställningshistorik

  • Annons12 200 mil2024-11-29

  • Besiktning9 289 mil2023-11-20

  • Annons1 444 mil2021-07-08

  • Registrerad0 mil2020-10-15

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Annons2024-11-29

    Fordonet utannonserad för 299 000 kr med en angiven mätarställning på 12 200 mil.

  • Ägarbyte2024-11-28

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-11-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-18

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-11-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 289 mil.

  • Trafikstatus2021-10-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-10-18

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-07-08

    Fordonet utannonserad för 345 500 kr med en angiven mätarställning på 1 444 mil. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Ägarbyte2021-05-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-04-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-11-04

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-11-04

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-11-04

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-10-15

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-10-15

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-10-15

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-10-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadOctober 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 163 HK / 120 kW
  • Motorvolym 1477 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4425 mm
  • Bredd 1873 mm
  • Höjd 1632 mm
  • Tjänstevikt 1649 kg
  • Totalvikt 2120 kg
  • Lastvikt 471 kg
  • Släpvagnsvikt 1600 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1380 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2130 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2702 mm
  • Däck fram 235/55R18 100V
  • Däck bak 235/55R18 100V
  • Fälg fram 7.5Jx18x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx18x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*3146*09
  • Kväveoxider, NOX 24.4 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 227 g/km
  • CO2 Medel 163 g/km
  • CO2 Hög 140 g/km
  • CO2 Extra Hög 164 g/km
  • CO2 Blandad 165 g/km
  • Förbrukning Låg 10 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 189 g/km
  • CO2 Landsväg 122 g/km
  • Förbrukning Stad 8.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.