Nissan Navara

Nissan Navara

YBE30G - VSKCTND23U0144688
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Mörkblå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 9.5 l/100km Förbrukning
  • 249 g/km Utsläpp
  • 1 619 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YBE30G
  • Chassinr / VIN VSKCTND23U0144688
  • Fabrikat Nissan
  • Modell Navara
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-17
  • Trafik i Sverige 2019-12-31
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-12-07
  • Senast besiktigad 2024-12-05
  • Mätarställning (besiktning) 1 619 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12701 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5058 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 619 mil vid en besiktning för 2 veckor sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 292 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 632 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning1 619 mil2024-12-05

  • Besiktning1 015 mil2022-12-15

  • Registrerad0 mil2019-12-17

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-12-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-12-07

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-12-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 619 mil.

  • Annons2024-11-25

    Fordonet utannonserad för 379 900 kr.

  • Ägarbyte2024-11-15

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-11-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-13

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-12-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 015 mil.

  • Ägarbyte2020-03-02

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-02-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-01-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-31

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-12-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-17

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-12-17

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-12-17

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-12-17

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadNovember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 2298 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Mörkblå
  • Kaross Pickup
  • Längd 5330 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1855 mm
  • Tjänstevikt 2317 kg
  • Totalvikt 3250 kg
  • Lastvikt 933 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1000 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3150 mm
  • Däck fram 255/60R18 112H
  • Däck bak 255/60R18 112H
  • Fälg fram 18X7J
  • Fälg bak 18X7J

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*6364*09
  • Kväveoxider, NOX 95.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 354 g/km
  • CO2 Medel 238 g/km
  • CO2 Hög 212 g/km
  • CO2 Extra Hög 248 g/km
  • CO2 Blandad 249 g/km
  • Förbrukning Låg 13.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 9.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 233 g/km
  • CO2 Landsväg 171 g/km
  • Förbrukning Stad 8.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.