-
2021 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
6.8 l/100km Förbrukning
-
154 g/km Utsläpp
-
1 565 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
13 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer XZH40E
- Chassinr / VIN WVGZZZA1ZMV128250
- Fabrikat Volkswagen
- Modell T-Roc
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-03-15
- Trafik i Sverige 2021-04-30
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2024-08-07
- Senast besiktigad 2024-04-08
- Mätarställning (besiktning) 1 565 mil
- Nästa besiktning senast 2026-04-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 7808 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 1306 SEK
- Skattemånad Mar, Jul, Nov
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 1 565 mil vid en besiktning för 8 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 511 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 909 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning1 909 mil2024-12-10
-
Besiktning1 565 mil2024-04-08
-
Registrerad0 mil2021-04-30
-
Ägarbyte2024-08-07
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-08-07
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2024-04-26
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-04-19
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-04-08
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 565 mil.
-
Trafikstatus2021-04-30
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-04-30
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2021-04-30
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2021-04-29
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-03-15
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2021-03-15
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2021-03-15
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-03-15
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadMarch 2021
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1498 cm3
- Toppfart 205 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4234 mm
- Bredd 1819 mm
- Höjd 1533 mm
- Tjänstevikt 1404 kg
- Totalvikt 1870 kg
- Lastvikt 466 kg
- Släpvagnsvikt 1500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 670 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1630 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2380 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2590 mm
- Däck fram 215/50 R18 92W
- Däck bak 215/50 R18 92W
- Fälg fram 7,0JX18 ET45
- Fälg bak 7,0JX18 ET45
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e13*2007/46*1845*18
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 195 g/km
- CO2 Medel 146 g/km
- CO2 Hög 132 g/km
- CO2 Extra Hög 162 g/km
- CO2 Blandad 154 g/km
- Förbrukning Låg 8.6 l/100km
- Förbrukning Medel 6.4 l/100km
- Förbrukning Hög 5.8 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.8 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Bensin
- CO2 Stad 140 g/km
- CO2 Landsväg 114 g/km
- Förbrukning Stad 6.1 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.