Renault Trafic

Renault Trafic

XRS60L - VF1FL000767528134
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 120 HK Hästkrafter
  • 7.5 l/100km Förbrukning
  • 196 g/km Utsläpp
  • 6 341 mil Mätarställning
  • 7 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XRS60L
  • Chassinr / VIN VF1FL000767528134
  • Fabrikat Renault
  • Modell Trafic
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-06-30
  • Trafik i Sverige 2021-09-27
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2023-03-15
  • Senast besiktigad 2024-09-25
  • Mätarställning (besiktning) 6 341 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-09-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 16252 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5129 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 341 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 460 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 693 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 693 mil2024-12-22

  • Besiktning6 341 mil2024-09-25

  • Annons3 740 mil2022-12-29

  • Registrerad0 mil2021-06-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 341 mil.

  • Trafikstatus2023-03-15

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-03-15

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2023-01-31

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2023-01-26

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-01-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-01-19

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-12-29

    Fordonet utannonserad för 299 000 kr med en angiven mätarställning på 3 740 mil. Annonsen togs bort efter 5 dagar.

  • Registrerad2021-09-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-09-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-09-27

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-09-16

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2021-06-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-06-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-06-30

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-06-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadJune 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 120 HK / 88 kW
  • Motorvolym 1997 cm3
  • Toppfart 165 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5399 mm
  • Bredd 1956 mm
  • Höjd 1953 mm
  • Tjänstevikt 2066 kg
  • Totalvikt 3050 kg
  • Lastvikt 984 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1200 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3498 mm
  • Däck fram 205/65 R16C (107/105
  • Däck bak 205/65 R16C (107/105
  • Fälg fram 6.0 J 16 - 50 (C2)B
  • Fälg bak 6.0 J 16 - 50 (C2)B

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0014*47
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 234 g/km
  • CO2 Medel 189 g/km
  • CO2 Hög 169 g/km
  • CO2 Extra Hög 208 g/km
  • CO2 Blandad 196 g/km
  • Förbrukning Låg 8.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 170 g/km
  • CO2 Landsväg 149 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.