Nissan Navara

Nissan Navara

XKJ50X - VSKCTND23U0129488
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 9.4 l/100km Förbrukning
  • 249 g/km Utsläpp
  • 9 439 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XKJ50X
  • Chassinr / VIN VSKCTND23U0129488
  • Fabrikat Nissan
  • Modell Navara
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-30
  • Trafik i Sverige 2019-12-13
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-12-13
  • Senast besiktigad 2023-03-22
  • Mätarställning (besiktning) 9 439 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12701 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5058 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 439 mil vid en besiktning för 1 år och 8 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 3 139 mil om året och att mätarställningen idag är ca 14 806 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning14 806 mil2024-12-05

  • Besiktning9 439 mil2023-03-22

  • Besiktning8 825 mil2023-01-10

  • Registrerad0 mil2019-12-13

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-03-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 439 mil.

  • Besiktigad2023-01-10

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 8 825 mil.

  • Registrerad2019-12-13

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-13

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-12-13

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-12

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-09-30

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-09-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-09-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-09-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadMay 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 2298 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Pickup
  • Längd 5330 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1851 mm
  • Tjänstevikt 2337 kg
  • Totalvikt 3250 kg
  • Lastvikt 913 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1000 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3150 mm
  • Däck fram 255/60R18 112H
  • Däck bak 255/60R18 112H
  • Fälg fram 18X7J
  • Fälg bak 18X7J

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*6364*09
  • Kväveoxider, NOX 95.7 mg/km

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 334 g/km
  • CO2 Medel 239 g/km
  • CO2 Hög 214 g/km
  • CO2 Extra Hög 254 g/km
  • CO2 Blandad 249 g/km
  • Förbrukning Låg 12.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 9.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 239 g/km
  • CO2 Landsväg 168 g/km
  • Förbrukning Stad 9.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback