Volvo V90

Volvo V90

XJY60G - YV1PWA8UCL1140547
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Gul
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6.6 l/100km Förbrukning
  • 171 g/km Utsläpp
  • 26 800 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XJY60G
  • Chassinr / VIN YV1PWA8UCL1140547
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V90
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-03-31
  • Trafik i Sverige 2020-12-29
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2021-04-01
  • Senast besiktigad 2024-03-19
  • Mätarställning (besiktning) 26 800 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9929 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4241 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 26 800 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 7 702 mil om året och att mätarställningen idag är ca 32 835 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning32 835 mil2024-12-30

  • Besiktning26 800 mil2024-03-19

  • Besiktning26 233 mil2024-02-28

  • Besiktning25 249 mil2024-01-30

  • Besiktning17 974 mil2023-01-27

  • Besiktning6 566 mil2022-01-11

  • Registrerad0 mil2020-03-31

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 26 800 mil.

  • Besiktigad2024-02-28

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 26 233 mil.

  • Besiktigad2024-01-30

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 25 249 mil.

  • Besiktigad2023-01-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 17 974 mil.

  • Besiktigad2022-01-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 566 mil.

  • Ägarbyte2021-04-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-04-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-02-15

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-12-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2020-12-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-04-06

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2020-03-31

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2020-03-31

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2020-03-31

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-03-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMarch 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 225 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Gul
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn, Taxi
  • Längd 4936 mm
  • Bredd 1879 mm
  • Höjd 1442 mm
  • Tjänstevikt 1893 kg
  • Totalvikt 2380 kg
  • Lastvikt 487 kg
  • Släpvagnsvikt 2200 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1120 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1870 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2941 mm
  • Däck fram 245/45R18 100W
  • Däck bak 245/45R18 100W
  • Fälg fram 8JX18X42
  • Fälg bak 8JX18X42

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1067*08
  • Kväveoxider, NOX 36 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 213 g/km
  • CO2 Medel 178 g/km
  • CO2 Hög 150 g/km
  • CO2 Extra Hög 170 g/km
  • CO2 Blandad 171 g/km
  • Förbrukning Låg 8.2 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 153 g/km
  • CO2 Landsväg 131 g/km
  • Förbrukning Stad 5.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.