Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

XGR39S - WV1ZZZ2KZLX046440
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 7 l/100km Förbrukning
  • 184 g/km Utsläpp
  • 2 930 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XGR39S
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ2KZLX046440
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Caddy
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-18
  • Trafik i Sverige 2019-12-27
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-12-27
  • Senast besiktigad 2022-12-05
  • Mätarställning (besiktning) 2 930 mil
  • Nästa besiktning senast 2024-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8001 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3673 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 930 mil vid en besiktning för 2 år sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 986 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 907 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 907 mil2024-12-06

  • Besiktning2 930 mil2022-12-05

  • Registrerad0 mil2019-12-27

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2022-12-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 930 mil.

  • Ägarbyte2019-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-12-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-12-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Besiktigad2019-11-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-11-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-11-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-11-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadNovember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 189 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 1 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4408 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1873 mm
  • Tjänstevikt 1644 kg
  • Totalvikt 2290 kg
  • Lastvikt 646 kg
  • Släpvagnsvikt 1500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1210 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1960 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2682 mm
  • Däck fram 205/55 R16 94H rf.
  • Däck bak 205/55 R16 94H rf.
  • Fälg fram 6,0JX16 ET50
  • Fälg bak 6,0JX16 ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0217*31
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 225 g/km
  • CO2 Medel 175 g/km
  • CO2 Hög 159 g/km
  • CO2 Extra Hög 194 g/km
  • CO2 Blandad 184 g/km
  • Förbrukning Låg 8.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 177 g/km
  • CO2 Landsväg 142 g/km
  • Förbrukning Stad 6.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback