Iveco

Iveco

XEU29J - ZCFC735B205328987
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 156 HK Hästkrafter
  • 12.8 l/100km Förbrukning
  • 332 g/km Utsläpp
  • 8 705 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XEU29J
  • Chassinr / VIN ZCFC735B205328987
  • Fabrikat Iveco
  • Modell
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-04
  • Trafik i Sverige 2019-12-11
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2022-04-11
  • Senast besiktigad 2024-12-02
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 13545 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5307 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 705 mil vid en besiktning för 2 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 956 mil om året och att mätarställningen idag är ca 14 885 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning14 885 mil2024-12-11

  • Besiktning8 705 mil2022-11-09

  • Registrerad0 mil2019-12-11

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-12-02

    Kontrollbesiktning.

  • Besiktigad2022-11-09

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 705 mil.

  • Ägarbyte2022-04-11

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-05-15

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-04-28

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-04-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2019-12-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-12-11

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Förregistrerad2019-11-04

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-11-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-04

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 156 HK / 115 kW
  • Motorvolym 2287 cm3
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Lastbil
  • Längd 6690 mm
  • Bredd 2180 mm
  • Höjd 3080 mm
  • Tjänstevikt 2550 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 950 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3750 mm
  • Däck fram 225/65R16C
  • Däck bak 225/65R16C
  • Fälg fram 6½J X 16 H2
  • Fälg bak 6½J X 16 H2

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 300 g/km
  • CO2 Medel 287 g/km
  • CO2 Hög 279 g/km
  • CO2 Extra Hög 404 g/km
  • CO2 Blandad 332 g/km
  • Förbrukning Låg 11.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 11 l/100km
  • Förbrukning Hög 10.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 15.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 12.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 247 g/km
  • CO2 Landsväg 174 g/km
  • Förbrukning Stad 9.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback