-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
6 l/100km Förbrukning
-
156 g/km Utsläpp
-
7 044 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
15 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer XCB50H
- Chassinr / VIN YV1XZ72VDL2259161
- Fabrikat Volvo
- Modell XC40
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-11-11
- Trafik i Sverige 2019-12-30
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2021-07-13
- Senast besiktigad 2024-03-22
- Mätarställning (besiktning) 7 044 mil
- Nästa besiktning senast 2025-05-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 5333 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 2821 SEK
- Skattemånad Mar, Jul, Nov
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 7 044 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 548 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 455 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning7 455 mil2024-12-21
-
Besiktning7 044 mil2024-03-22
-
Besiktning6 297 mil2022-12-05
-
Annons5 mil2021-05-19
-
Besiktning3 863 mil2020-12-15
-
Registrerad0 mil2019-11-11
-
Besiktigad2024-03-22
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 044 mil.
-
Besiktigad2022-12-05
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 297 mil.
-
Trafikstatus2021-07-13
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-07-13
Ny ägare registrerad.
-
Annons2021-05-19
Fordonet utannonserad för 338 500 kr med en angiven mätarställning på 5 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.
-
Ägarbyte2021-05-19
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-05-18
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2020-12-15
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 863 mil.
-
Ägarbyte2019-12-30
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-12-30
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2019-12-30
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-11-11
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-11-11
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-11-11
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2019-11-11
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
TillverkadNovember 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1969 cm3
- Toppfart 200 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 70 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4425 mm
- Bredd 1873 mm
- Höjd 1632 mm
- Tjänstevikt 1705 kg
- Totalvikt 2180 kg
- Lastvikt 475 kg
- Släpvagnsvikt 1800 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1320 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2070 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2702 mm
- Däck fram 235/55R18 100V
- Däck bak 235/55R18 100V
- Fälg fram 7.5Jx18x50.5
- Fälg bak 7.5Jx18x50.5
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e9*2007/46*3146*06
- Kväveoxider, NOX 52.7 mg/km
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 199 g/km
- CO2 Medel 158 g/km
- CO2 Hög 132 g/km
- CO2 Extra Hög 168 g/km
- CO2 Blandad 156 g/km
- Förbrukning Låg 7.6 l/100km
- Förbrukning Medel 6 l/100km
- Förbrukning Hög 5.1 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.4 l/100km
- Förbrukning Blandad 6 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 143 g/km
- CO2 Landsväg 124 g/km
- Förbrukning Stad 5.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.7 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.