Volvo XC90

Volvo XC90

WJL18B - YV1LFK2UCM1752552
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 235 HK Hästkrafter
  • 7.4 l/100km Förbrukning
  • 193 g/km Utsläpp
  • 6 348 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer WJL18B
  • Chassinr / VIN YV1LFK2UCM1752552
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC90
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-03-25
  • Trafik i Sverige 2021-03-29
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2023-01-26
  • Senast besiktigad 2024-03-27
  • Mätarställning (besiktning) 6 348 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12580 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5023 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 348 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 934 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 774 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 774 mil2024-12-21

  • Besiktning6 348 mil2024-03-27

  • Besiktning6 276 mil2024-03-20

  • Besiktning2 419 mil2022-03-21

  • Registrerad0 mil2021-03-25

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 348 mil.

  • Besiktigad2024-03-20

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 6 276 mil.

  • Trafikstatus2023-01-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-01-26

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-11-09

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-08-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-08-18

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-03-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 419 mil.

  • Trafikstatus2021-03-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-03-29

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-03-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-03-25

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2021-03-25

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-03-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadMarch 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 235 HK / 173 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4953 mm
  • Bredd 1958 mm
  • Höjd 1743 mm
  • Tjänstevikt 2311 kg
  • Totalvikt 2840 kg
  • Lastvikt 529 kg
  • Släpvagnsvikt 2700 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1410 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2984 mm
  • Däck fram 275/35R22 104W
  • Däck bak 275/35R22 104W
  • Fälg fram 9Jx22x38.5
  • Fälg bak 9Jx22x38.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*0929*17
  • Kväveoxider, NOX 42.6 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 230 g/km
  • CO2 Medel 191 g/km
  • CO2 Hög 171 g/km
  • CO2 Extra Hög 201 g/km
  • CO2 Blandad 193 g/km
  • Förbrukning Låg 8.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 169 g/km
  • CO2 Landsväg 139 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.