Peugeot 308

Peugeot 308

UUD879 - VF3LPHNSKKS462117
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 133 g/km Utsläpp
  • 1 207 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer UUD879
  • Chassinr / VIN VF3LPHNSKKS462117
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 308
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-05
  • Trafik i Sverige 2020-05-29
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2024-05-27
  • Senast besiktigad 2023-04-13
  • Mätarställning (besiktning) 1 207 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 3476 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 844 SEK
  • Skattemånad Februari
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 207 mil vid en besiktning för 1 år och 8 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 292 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 702 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning1 702 mil2024-12-21

  • Besiktning1 207 mil2023-04-13

  • Annons250 mil2020-04-06

  • Registrerad0 mil2019-11-05

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-05-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-04-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 207 mil.

  • Registrerad2020-05-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-05-29

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-05-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2020-04-06

    Fordonet utannonserad för 225 400 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 4 månader.

  • Ägarbyte2019-11-05

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-11-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-11-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-11-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadOctober 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1199 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4253 mm
  • Bredd 1804 mm
  • Höjd 1472 mm
  • Tjänstevikt 1370 kg
  • Totalvikt 1770 kg
  • Lastvikt 400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 570 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1730 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2480 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2620 mm
  • Däck fram 205/55 R16
  • Däck bak 205/55 R16

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0405*27
  • Kväveoxider, NOX 29.4 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 173 g/km
  • CO2 Medel 133 g/km
  • CO2 Hög 111 g/km
  • CO2 Extra Hög 136 g/km
  • CO2 Blandad 133 g/km
  • Förbrukning Låg 7.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.9 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 127 g/km
  • CO2 Landsväg 92 g/km
  • Förbrukning Stad 5.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.