Volvo XC60

Volvo XC60

URP00F - YV1UZA8UCK1337422
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 7.1 l/100km Förbrukning
  • 186 g/km Utsläpp
  • 16 055 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer URP00F
  • Chassinr / VIN YV1UZA8UCK1337422
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-01-29
  • Trafik i Sverige 2019-03-14
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-09-25
  • Senast besiktigad 2024-02-05
  • Mätarställning (besiktning) 16 055 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7157 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3424 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 16 055 mil vid en besiktning för 11 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 248 mil om året och att mätarställningen idag är ca 18 987 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning18 987 mil2024-12-30

  • Annons17 990 mil2024-09-09

  • Besiktning16 055 mil2024-02-05

  • Besiktning9 291 mil2022-03-15

  • Registrerad0 mil2019-01-29

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-09-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-09-25

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-09-09

    Fordonet utannonserad för 269 800 kr med en angiven mätarställning på 17 990 mil. Annonsen togs bort efter 1 vecka.

  • Ägarbyte2024-09-03

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-09-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2024-02-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 16 055 mil.

  • Besiktigad2022-03-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 291 mil.

  • Registrerad2019-03-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-03-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-03-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-01-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-01-29

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-01-29

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-01-29

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJanuary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4688 mm
  • Bredd 1902 mm
  • Höjd 1641 mm
  • Tjänstevikt 1962 kg
  • Totalvikt 2450 kg
  • Lastvikt 488 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1800 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2865 mm
  • Däck fram 235/55R19 105V
  • Däck bak 235/55R19 105V
  • Fälg fram 7.5Jx19x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx19x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*04
  • Kväveoxider, NOX 49.1 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 221 g/km
  • CO2 Medel 189 g/km
  • CO2 Hög 161 g/km
  • CO2 Extra Hög 194 g/km
  • CO2 Blandad 186 g/km
  • Förbrukning Låg 8.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.1 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 169 g/km
  • CO2 Landsväg 136 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.