Volkswagen

Volkswagen

UGN474 - WV2ZZZ7HZKH008747
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 8.6 l/100km Förbrukning
  • 225 g/km Utsläpp
  • 5 512 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer UGN474
  • Chassinr / VIN WV2ZZZ7HZKH008747
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-10-30
  • Trafik i Sverige 2018-11-20
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2018-11-20
  • Senast besiktigad 2023-11-13
  • Mätarställning (besiktning) 5 512 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10290 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4348 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 512 mil vid en besiktning för 1 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 314 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 966 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 966 mil2024-12-21

  • Besiktning5 512 mil2023-11-13

  • Besiktning2 816 mil2021-11-11

  • Registrerad0 mil2018-10-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-11-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 512 mil.

  • Besiktigad2021-11-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 816 mil.

  • Registrerad2018-11-20

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2018-11-20

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-11-20

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-10-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2018-10-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2018-10-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-10-30

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 181 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5304 mm
  • Bredd 1904 mm
  • Höjd 1970 mm
  • Tjänstevikt 2296 kg
  • Totalvikt 3200 kg
  • Lastvikt 904 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3400 mm
  • Däck fram 205/65 R16C 107/105T
  • Däck bak 205/65 R16C 107/105T
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET52
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET52

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0220*52
  • Kväveoxider, NOX 50.6 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 255 g/km
  • CO2 Medel 219 g/km
  • CO2 Hög 196 g/km
  • CO2 Extra Hög 238 g/km
  • CO2 Blandad 225 g/km
  • Förbrukning Låg 9.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 198 g/km
  • CO2 Landsväg 160 g/km
  • Förbrukning Stad 7.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.