Volvo V60

Volvo V60

UFP01Y - YV1ZW72VDL2363885
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 5.6 l/100km Förbrukning
  • 147 g/km Utsläpp
  • 7 224 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer UFP01Y
  • Chassinr / VIN YV1ZW72VDL2363885
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-10-11
  • Trafik i Sverige 2019-11-27
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-12-02
  • Senast besiktigad 2024-01-11
  • Mätarställning (besiktning) 7 224 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4282 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2430 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 224 mil vid en besiktning för 11 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 884 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 800 mil.

Mätarställningshistorik

  • Annons9 800 mil2024-12-02

  • Besiktning7 224 mil2024-01-11

  • Besiktning4 250 mil2022-11-10

  • Besiktning1 016 mil2020-11-30

  • Registrerad0 mil2019-10-11

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Annons2024-12-02

    Fordonet utannonserad för 234 900 kr med en angiven mätarställning på 9 800 mil. Annonsen togs bort efter 3 dagar.

  • Trafikstatus2024-12-02

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-12-02

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-01-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 224 mil.

  • Besiktigad2022-11-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 250 mil.

  • Ägarbyte2021-10-04

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-10-01

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-11-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 016 mil.

  • Ägarbyte2019-11-27

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-11-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-11-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-10-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-10-11

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-10-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadOctober 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4761 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1421 mm
  • Tjänstevikt 1759 kg
  • Totalvikt 2250 kg
  • Lastvikt 491 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1250 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2000 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2872 mm
  • Däck fram 225/50R17 98V
  • Däck bak 225/50R17 98V
  • Fälg fram 7Jx17x40.5
  • Fälg bak 7Jx17x40.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1315*07
  • Kväveoxider, NOX 48 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 192 g/km
  • CO2 Medel 152 g/km
  • CO2 Hög 126 g/km
  • CO2 Extra Hög 147 g/km
  • CO2 Blandad 147 g/km
  • Förbrukning Låg 7.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 143 g/km
  • CO2 Landsväg 107 g/km
  • Förbrukning Stad 5.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.