Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250

UET52M - W1N9N0BB1PJ073589
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • El Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • Okänd Hästkrafter
  • 158 Wh/km Förbrukning
  • 0 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer UET52M
  • Chassinr / VIN W1N9N0BB1PJ073589
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell EQA 250
  • Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2023-05-05
  • Trafik i Sverige 2023-12-20
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2023-12-20
  • Senast besiktigad 2023-05-05
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-12-31

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2023-12-20

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2023-12-20

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2023-12-20

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2023-06-30

    Fordonet utannonserad för 637 190 kr. Annonsen togs bort efter 5 månader.

  • Besiktigad2023-05-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2023-05-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2023-05-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-05-05

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadApril 2023

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt Okänd
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4465 mm
  • Bredd 1849 mm
  • Höjd 1622 mm
  • Tjänstevikt 2042 kg
  • Totalvikt 2470 kg
  • Lastvikt 428 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1030 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1780 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2729 mm
  • Däck fram 235/55 R18 104T XL
  • Däck bak 235/55 R18 104T XL
  • Fälg fram 7.5Jx18 ET53.5
  • Fälg bak 7.5Jx18 ET53.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1909*19
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 486 km
  • Räckvidd Stad 620 km
  • Elförbrukning Blandad 158 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.