Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

TTF76D - WVGZZZ5NZLM170467
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 7.2 l/100km Förbrukning
  • 189 g/km Utsläpp
  • 9 474 mil Mätarställning
  • 7 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer TTF76D
  • Chassinr / VIN WVGZZZ5NZLM170467
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Tiguan
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-09-25
  • Trafik i Sverige 2020-10-08
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-11-07
  • Senast besiktigad 2023-10-16
  • Mätarställning (besiktning) 9 474 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12098 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4881 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 474 mil vid en besiktning för 1 år och 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 518 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 464 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning12 464 mil2024-12-21

  • Annons11 850 mil2024-09-23

  • Besiktning9 474 mil2023-10-16

  • Registrerad0 mil2020-09-25

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-11-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-07

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-10-16

    Fordonet utannonserad för 339 000 kr. Annonsen togs bort efter 4 veckor.

  • Ägarbyte2024-10-11

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2024-10-10

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-09-23

    Fordonet utannonserad för 319 900 kr med en angiven mätarställning på 11 850 mil. Annonsen togs bort efter 4 dagar.

  • Trafikstatus2024-09-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-09-18

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-10-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 474 mil.

  • Ägarbyte2020-10-08

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-10-08

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-10-08

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-10-07

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-09-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2020-09-25

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-09-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-09-25

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadAugust 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 210 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4705 mm
  • Bredd 1859 mm
  • Höjd 1658 mm
  • Tjänstevikt 1909 kg
  • Totalvikt 2400 kg
  • Lastvikt 491 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1100 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1850 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2787 mm
  • Däck fram 255/40 R20 101V XL
  • Däck bak 255/40 R20 101V XL
  • Fälg fram 8,5JX20 ET38
  • Fälg bak 8,5JX20 ET38

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0450*48
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 228 g/km
  • CO2 Medel 188 g/km
  • CO2 Hög 166 g/km
  • CO2 Extra Hög 197 g/km
  • CO2 Blandad 189 g/km
  • Förbrukning Låg 8.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 168 g/km
  • CO2 Landsväg 135 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.