-
2023 Modellår
-
Lätt lastbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
122 HK Hästkrafter
-
5.5 l/100km Förbrukning
-
143 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
10 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer TJA76J
- Chassinr / VIN WV1ZZZSK4PX005581
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Caddy
- Fordonsår / Modellår 2022 / 2023
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2022-08-01
- Trafik i Sverige 2022-10-19
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2023-06-21
- Senast besiktigad 2022-08-01
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2025-10-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 10269 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 3247 SEK
- Skattemånad Nov, Mar, Jul
- Kreditköp Ja
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Ägarbyte2023-06-21
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2023-06-21
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-02-01
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2022-10-24
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Registrerad2022-10-19
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2022-10-19
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2022-08-01
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-08-01
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2022-08-01
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2022-08-01
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJuly 2022
Den lätta lastbilen tillverkad.
- Motoreffekt 122 HK / 90 kW
- Motorvolym 1968 cm3
- Toppfart 183 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 69 dB
- Passagerare 1 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Skåpbil
- Längd 4500 mm
- Bredd 1855 mm
- Höjd 1838 mm
- Tjänstevikt 1716 kg
- Totalvikt 2350 kg
- Lastvikt 634 kg
- Släpvagnsvikt 1500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1150 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1900 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2755 mm
- Däck fram 205/60 R16 96H
- Däck bak 205/60 R16 96H
- Fälg fram 6,5JX16 ET48
- Fälg bak 6,5JX16 ET48
Övrigt
- Fordonskategori EU N1
- Typgodkännandenr. e13*2018/858*00003*08
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 167 g/km
- CO2 Medel 135 g/km
- CO2 Hög 125 g/km
- CO2 Extra Hög 154 g/km
- CO2 Blandad 143 g/km
- Förbrukning Låg 6.4 l/100km
- Förbrukning Medel 5.1 l/100km
- Förbrukning Hög 4.8 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 5.9 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.5 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 167 g/km
- CO2 Landsväg 114 g/km
- Förbrukning Stad 6.3 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.