-
2022 Modellår
-
Personbil Typ
-
Grå Färg
-
El Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
Okänd Hästkrafter
-
159 Wh/km Förbrukning
-
5 986 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
13 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer TGJ87N
- Chassinr / VIN KNACC81GFN5118387
- Fabrikat Kia
- Modell Niro
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2022
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-08-04
- Trafik i Sverige 2021-09-25
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2024-11-14
- Senast besiktigad 2024-09-03
- Mätarställning (besiktning) 5 986 mil
- Nästa besiktning senast 2026-09-30
- Miljöklass Ecel
- Utsläppsklass El
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad December
- Kreditköp Nej
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 5 986 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 008 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 509 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning6 509 mil2024-12-07
-
Besiktning5 986 mil2024-09-03
-
Registrerad0 mil2021-09-25
-
Trafikstatus2024-11-14
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-11-14
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-09-09
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-09-03
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-09-03
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 986 mil.
-
Ägarbyte2021-09-25
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2021-09-25
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2021-09-25
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-09-24
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-08-04
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-08-04
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2021-08-04
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2021-08-04
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJune 2021
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt Okänd
- Motorvolym Okänd
- Toppfart 167 km/h
- Drivmedel El
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Grå
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4375 mm
- Bredd 1805 mm
- Höjd 1560 mm
- Tjänstevikt 1834 kg
- Totalvikt 2230 kg
- Lastvikt 396 kg
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2700 mm
- Däck fram 215/55R1794W
- Däck bak 215/55R1794W
- Fälg fram 7.0Jx17/ET50/C
- Fälg bak 7.0Jx17/ET50/C
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e4*2007/46*1139*12
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för El
- Räckvidd 455 km
- Räckvidd Stad 615 km
- Elförbrukning Blandad 159 Wh/km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.