-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
190 HK Hästkrafter
-
6.4 l/100km Förbrukning
-
168 g/km Utsläpp
-
11 532 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer TER76N
- Chassinr / VIN WVWZZZ3HZLE006097
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Arteon
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-11-07
- Trafik i Sverige 2019-11-29
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2020-06-11
- Senast besiktigad 2024-11-13
- Mätarställning (besiktning) 11 532 mil
- Nästa besiktning senast 2026-01-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 5238 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 2785 SEK
- Skattemånad Nov, Mar, Jul
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 11 532 mil vid en besiktning för 1 månad sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 190 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 766 mil.
Mätarställningshistorik
-
Besiktning11 532 mil2024-11-13
-
Besiktning7 152 mil2022-11-16
-
Annons1 183 mil2020-05-23
-
Annons1 250 mil2020-05-23
-
Registrerad0 mil2019-11-07
-
Besiktigad2024-11-13
Godkänd kontrollbesiktning vid 11 532 mil.
-
Besiktigad2022-11-16
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 152 mil.
-
Ägarbyte2020-06-11
Ny ägare registrerad.
-
Annons2020-05-23
Fordonet utannonserad för 389 900 kr med en angiven mätarställning på 1 250 mil. Annonsen togs bort efter 3 veckor.
-
Annons2020-05-23
Fordonet utannonserad för 389 900 kr med en angiven mätarställning på 1 183 mil. Annonsen togs bort efter 4 dagar.
-
Trafikstatus2019-11-29
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-11-29
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-11-29
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-11-07
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-11-07
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-11-07
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-11-07
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadOctober 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 190 HK / 140 kW
- Motorvolym 1968 cm3
- Toppfart 233 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Halvkombi
- Längd 4862 mm
- Bredd 1871 mm
- Höjd 1422 mm
- Tjänstevikt 1826 kg
- Totalvikt 2280 kg
- Lastvikt 454 kg
- Släpvagnsvikt 2200 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1220 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1970 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2837 mm
- Däck fram 245/35 R20 95Y XL
- Däck bak 245/35 R20 95Y XL
- Fälg fram 8,0JX20 ET40
- Fälg bak 8,0JX20 ET40
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*1725*11
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 211 g/km
- CO2 Medel 174 g/km
- CO2 Hög 149 g/km
- CO2 Extra Hög 166 g/km
- CO2 Blandad 168 g/km
- Förbrukning Låg 8.1 l/100km
- Förbrukning Medel 6.7 l/100km
- Förbrukning Hög 5.7 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 153 g/km
- CO2 Landsväg 118 g/km
- Förbrukning Stad 5.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.5 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.