Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

SYP26S - WVWZZZ3CZKE059924
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6.5 l/100km Förbrukning
  • 171 g/km Utsläpp
  • 23 099 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer SYP26S
  • Chassinr / VIN WVWZZZ3CZKE059924
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Passat
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-02-05
  • Trafik i Sverige 2019-03-08
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2020-02-07
  • Senast besiktigad 2024-03-11
  • Mätarställning (besiktning) 23 099 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5906 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3034 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 23 099 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 5 329 mil om året och att mätarställningen idag är ca 27 274 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning27 274 mil2024-12-22

  • Besiktning23 099 mil2024-03-11

  • Besiktning12 698 mil2022-03-30

  • Annons965 mil2019-11-29

  • Registrerad0 mil2019-02-05

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 23 099 mil.

  • Besiktigad2022-03-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 12 698 mil.

  • Trafikstatus2020-02-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-02-07

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2019-11-29

    Fordonet utannonserad för 339 900 kr med en angiven mätarställning på 965 mil. Annonsen togs bort efter 1 vecka.

  • Trafikstatus2019-11-26

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-25

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-03-08

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-03-08

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-03-08

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-02-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-02-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-02-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-02-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadFebruary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 214 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4777 mm
  • Bredd 1832 mm
  • Höjd 1506 mm
  • Tjänstevikt 1782 kg
  • Totalvikt 2320 kg
  • Lastvikt 538 kg
  • Släpvagnsvikt 2200 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1180 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1930 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2789 mm
  • Däck fram 225/55 R17 97W
  • Däck bak 225/55 R17 97W
  • Fälg fram 8Jx17 ET41
  • Fälg bak 8Jx17 ET41

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0307*55
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 216 g/km
  • CO2 Medel 173 g/km
  • CO2 Hög 150 g/km
  • CO2 Extra Hög 170 g/km
  • CO2 Blandad 171 g/km
  • Förbrukning Låg 8.2 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 158 g/km
  • CO2 Landsväg 124 g/km
  • Förbrukning Stad 6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.