Toyota Proace

Toyota Proace

SJC96S - YARVEEHZ8GZ172068
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 177 HK Hästkrafter
  • 7.4 l/100km Förbrukning
  • 195 g/km Utsläpp
  • 2 028 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer SJC96S
  • Chassinr / VIN YARVEEHZ8GZ172068
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Proace
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-01-31
  • Trafik i Sverige 2020-02-26
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-02-26
  • Senast besiktigad 2024-11-15
  • Mätarställning (besiktning) 2 028 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12821 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5094 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 028 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 620 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 110 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning2 028 mil2024-11-15

  • Besiktning842 mil2023-01-13

  • Registrerad0 mil2020-01-31

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 028 mil.

  • Besiktigad2023-01-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 842 mil.

  • Registrerad2020-02-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-02-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-02-26

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-01-31

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-01-31

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-01-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-01-31

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadDecember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 177 HK / 130 kW
  • Motorvolym 1997 cm3
  • Toppfart 185 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5309 mm
  • Bredd 1920 mm
  • Höjd 1899 mm
  • Tjänstevikt 2101 kg
  • Totalvikt 2875 kg
  • Lastvikt 774 kg
  • Släpvagnsvikt 2300 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1375 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3275 mm
  • Däck fram 225/55 R17
  • Däck bak 225/55 R17
  • Fälg fram W - 7.00J17 ET4
  • Fälg bak W - 7.00J17 ET4

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0537*12
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 227 g/km
  • CO2 Medel 186 g/km
  • CO2 Hög 167 g/km
  • CO2 Extra Hög 212 g/km
  • CO2 Blandad 195 g/km
  • Förbrukning Låg 8.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 164 g/km
  • CO2 Landsväg 133 g/km
  • Förbrukning Stad 6.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.