Volvo V60

Volvo V60

RXH002 - YV1ZW25UDK2027595
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 250 HK Hästkrafter
  • 7.7 l/100km Förbrukning
  • 174 g/km Utsläpp
  • 10 565 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RXH002
  • Chassinr / VIN YV1ZW25UDK2027595
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V60
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-12-05
  • Trafik i Sverige 2019-01-04
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2022-06-03
  • Senast besiktigad 2024-02-07
  • Mätarställning (besiktning) 10 565 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5869 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1372 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 565 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 030 mil om året och att mätarställningen idag är ca 13 204 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning13 204 mil2024-12-21

  • Besiktning10 565 mil2024-02-07

  • Besiktning4 478 mil2022-02-10

  • Annons3 006 mil2021-09-22

  • Registrerad0 mil2018-12-05

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-02-07

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 565 mil.

  • Ägarbyte2022-06-03

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-02-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 478 mil.

  • Trafikstatus2021-10-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-10-22

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-09-22

    Fordonet utannonserad för 314 900 kr med en angiven mätarställning på 3 006 mil. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Trafikstatus2021-08-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-08-27

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-01-04

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-01-04

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-01-04

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-12-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2018-12-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2018-12-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-12-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadDecember 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 250 HK / 184 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 235 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4761 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1421 mm
  • Tjänstevikt 1757 kg
  • Totalvikt 2250 kg
  • Lastvikt 493 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1250 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2000 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2872 mm
  • Däck fram 235/45R18 98W
  • Däck bak 235/45R18 98W
  • Fälg fram 8Jx18x42
  • Fälg bak 8Jx18x42

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1315*03
  • Kväveoxider, NOX 14.1 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 257 g/km
  • CO2 Medel 179 g/km
  • CO2 Hög 147 g/km
  • CO2 Extra Hög 164 g/km
  • CO2 Blandad 174 g/km
  • Förbrukning Låg 11.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 200 g/km
  • CO2 Landsväg 132 g/km
  • Förbrukning Stad 8.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.