Volvo V60

Volvo V60

RTP65G - YV1ZWA8UDL2374385
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 5.7 l/100km Förbrukning
  • 150 g/km Utsläpp
  • 5 009 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RTP65G
  • Chassinr / VIN YV1ZWA8UDL2374385
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-27
  • Trafik i Sverige 2019-12-30
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2021-03-22
  • Senast besiktigad 2023-01-03
  • Mätarställning (besiktning) 5 009 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4473 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2501 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 009 mil vid en besiktning för 1 år och 11 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 642 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 172 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning8 172 mil2024-12-06

  • Besiktning5 009 mil2023-01-03

  • Registrerad0 mil2019-12-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-01-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 009 mil.

  • Ägarbyte2021-03-22

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-03-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-11-05

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-10-26

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-10-26

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-12-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-30

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-12-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-12-27

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2019-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-12-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadDecember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 220 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4761 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1421 mm
  • Tjänstevikt 1841 kg
  • Totalvikt 2280 kg
  • Lastvikt 439 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1220 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1970 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2872 mm
  • Däck fram 235/45R18 98W
  • Däck bak 235/45R18 98W
  • Fälg fram 8Jx18x42
  • Fälg bak 8Jx18x42

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1315*08
  • Kväveoxider, NOX 35.1 mg/km

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 192 g/km
  • CO2 Medel 156 g/km
  • CO2 Hög 131 g/km
  • CO2 Extra Hög 148 g/km
  • CO2 Blandad 150 g/km
  • Förbrukning Låg 7.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 143 g/km
  • CO2 Landsväg 110 g/km
  • Förbrukning Stad 5.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback