BMW X3 XDRIVE20D

BMW X3 XDRIVE20D

RNG46A - WBAUZ3507KNB77264
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6.9 l/100km Förbrukning
  • 180 g/km Utsläpp
  • 11 020 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RNG46A
  • Chassinr / VIN WBAUZ3507KNB77264
  • Fabrikat BMW
  • Modell X3 XDRIVE20D
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-05
  • Trafik i Sverige 2019-10-31
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-10-31
  • Senast besiktigad 2024-08-23
  • Mätarställning (besiktning) 11 020 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6554 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3247 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 020 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 117 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 652 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning11 652 mil2024-12-10

  • Besiktning11 020 mil2024-08-23

  • Besiktning6 977 mil2022-09-26

  • Registrerad0 mil2019-10-31

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 020 mil.

  • Besiktigad2022-09-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 977 mil.

  • Registrerad2019-10-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-10-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-31

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-08-09

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-07-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-07-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-07-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-07-05

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMay 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 213 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4708 mm
  • Bredd 1891 mm
  • Höjd 1676 mm
  • Tjänstevikt 1956 kg
  • Totalvikt 2420 kg
  • Lastvikt 464 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1080 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1830 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2864 mm
  • Däck fram 245/50 R19 105 W
  • Däck bak 245/50 R19 105 W
  • Fälg fram 7,5Jx19/ET32
  • Fälg bak 7,5Jx19/ET32

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1797*05
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 204 g/km
  • CO2 Medel 180 g/km
  • CO2 Hög 159 g/km
  • CO2 Extra Hög 188 g/km
  • CO2 Blandad 180 g/km
  • Förbrukning Låg 7.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 153 g/km
  • CO2 Landsväg 138 g/km
  • Förbrukning Stad 5.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback