Ford Ranger

Ford Ranger

RKR975 - 6FPGXXMJ2GHP61558
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2017 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 160 HK Hästkrafter
  • 7.8 l/100km Förbrukning
  • 207 g/km Utsläpp
  • 10 847 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RKR975
  • Chassinr / VIN 6FPGXXMJ2GHP61558
  • Fabrikat Ford
  • Modell Ranger
  • Fordonsår / Modellår 2017 / 2017
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2017-06-12
  • Trafik i Sverige 2017-06-30
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2017-11-07
  • Senast besiktigad 2024-11-06
  • Mätarställning (besiktning) 10 847 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 847 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 460 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 031 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning10 847 mil2024-11-06

  • Besiktning9 046 mil2023-08-14

  • Besiktning7 440 mil2022-06-07

  • Besiktning4 197 mil2020-06-03

  • Registrerad0 mil2017-06-12

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 847 mil.

  • Besiktigad2023-08-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 046 mil.

  • Besiktigad2022-06-07

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 440 mil.

  • Besiktigad2020-06-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 197 mil.

  • Ägarbyte2017-11-07

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2017-11-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Dinitrol Center2017-10-17

    Rostskyddsbehandling / DINITROL® ML utförd.

  • Trafikstatus2017-07-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2017-06-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2017-06-30

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2017-06-12

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2017-06-12

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2017-06-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2017-04-19

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadApril 2017

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 160 HK / 118 kW
  • Motorvolym 2198 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 74 dB
  • Passagerare 3 st + förare
  • Draganordning Ja Kula

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Lastbil
  • Längd 5450 mm
  • Bredd 1920 mm
  • Höjd 2350 mm
  • Tjänstevikt 2615 kg
  • Totalvikt 3270 kg
  • Lastvikt 655 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 980 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3220 mm
  • Däck fram 255/70 R16 111 T
  • Däck bak 255/70 R16 111 T
  • Fälg fram 7.0JX16OS55.0
  • Fälg bak 7.0JX16OS55.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*0154*15
  • Kväveoxider, NOX 56.7 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 258 g/km
  • CO2 Landsväg 176 g/km
  • Förbrukning Stad 9.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.