Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect

RCR46E - WF0UXXWPGULD18005
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 101 HK Hästkrafter
  • 6.6 l/100km Förbrukning
  • 172 g/km Utsläpp
  • 9 744 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RCR46E
  • Chassinr / VIN WF0UXXWPGULD18005
  • Fabrikat Ford
  • Modell Tourneo Connect
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-07-24
  • Trafik i Sverige 2020-09-29
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-12-06
  • Senast besiktigad 2023-09-29
  • Mätarställning (besiktning) 9 744 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-09-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10049 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4277 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 744 mil vid en besiktning för 1 år och 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 030 mil om året och att mätarställningen idag är ca 13 512 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning13 512 mil2024-12-26

  • Besiktning9 744 mil2023-09-29

  • Registrerad0 mil2020-07-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-12-06

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-09-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 744 mil.

  • Ägarbyte2020-10-20

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-10-20

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-09-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2020-09-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-09-29

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-07-24

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-07-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-07-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-07-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJuly 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 101 HK / 74 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 169 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4825 mm
  • Bredd 1835 mm
  • Höjd 1847 mm
  • Tjänstevikt 1869 kg
  • Totalvikt 2445 kg
  • Lastvikt 576 kg
  • Släpvagnsvikt 1165 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 720 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1055 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1805 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3062 mm
  • Däck fram 205/60 R16 96H
  • Däck bak 205/60 R16 96H
  • Fälg fram 6.5Jx16x50.0
  • Fälg bak 6.5Jx16x50.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0207*32
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 198 g/km
  • CO2 Medel 160 g/km
  • CO2 Hög 149 g/km
  • CO2 Extra Hög 190 g/km
  • CO2 Blandad 172 g/km
  • Förbrukning Låg 7.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 142 g/km
  • CO2 Landsväg 128 g/km
  • Förbrukning Stad 5.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.