Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

RCP05U - WV1ZZZ7HZKH125999
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 6.8 l/100km Förbrukning
  • 177 g/km Utsläpp
  • 6 476 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RCP05U
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ7HZKH125999
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Transporter
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-05-21
  • Trafik i Sverige 2019-11-21
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-11-21
  • Senast besiktigad 2024-11-19
  • Mätarställning (besiktning) 6 476 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10652 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4455 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 476 mil vid en besiktning för 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 022 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 565 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning6 476 mil2024-11-19

  • Besiktning4 388 mil2022-11-22

  • Registrerad0 mil2019-05-21

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-19

    Kontrollbesiktning vid 6 476 mil.

  • Besiktigad2022-11-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 388 mil.

  • Registrerad2019-11-21

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-11-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-21

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-05-21

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-05-21

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-05-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-05-21

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadApril 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 199 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Kula

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5304 mm
  • Bredd 1904 mm
  • Höjd 1990 mm
  • Tjänstevikt 2570 kg
  • Totalvikt 3200 kg
  • Lastvikt 630 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3400 mm
  • Däck fram 215/60R17C109T(104H)
  • Däck bak 215/60R17C109T(104H)
  • Fälg fram 7JX17 ET56
  • Fälg bak 7JX17 ET56

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX 75.5 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 205 g/km
  • CO2 Landsväg 161 g/km
  • Förbrukning Stad 7.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.