-
2023 Modellår
-
Lätt lastbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
241 HK Hästkrafter
-
10.2 l/100km Förbrukning
-
267 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
10 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer RAO668
- Chassinr / VIN WV4ZZZT15PS012481
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Amarok
- Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2023-07-06
- Trafik i Sverige 2023-12-22
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-10-21
- Senast besiktigad 2023-07-06
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2026-12-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 28314 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 7651 SEK
- Skattemånad Jan, Maj, Sep
- Kreditköp Nej
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Trafikstatus2024-10-21
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-10-21
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-10-03
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Registrerad2023-12-22
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2023-12-22
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-12-20
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2023-07-06
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2023-07-06
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2023-07-06
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2023-07-06
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadApril 2023
Den lätta lastbilen tillverkad.
- Motoreffekt 241 HK / 177 kW
- Motorvolym 2993 cm3
- Toppfart 190 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Pickup
- Längd 5362 mm
- Bredd 1917 mm
- Höjd 1884 mm
- Tjänstevikt 2400 kg
- Totalvikt 3300 kg
- Lastvikt 900 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 950 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 3270 mm
- Däck fram 255/55R20 110V
- Däck bak 255/55R20 110V
- Fälg fram 20x8.0JOS55
- Fälg bak 20x8.0JOS55
Övrigt
- Fordonskategori EU N1G
- Typgodkännandenr. e5*2018/858*00042*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 331 g/km
- CO2 Medel 272 g/km
- CO2 Hög 229 g/km
- CO2 Extra Hög 273 g/km
- CO2 Blandad 267 g/km
- Förbrukning Låg 12.6 l/100km
- Förbrukning Medel 10.4 l/100km
- Förbrukning Hög 8.7 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 10.4 l/100km
- Förbrukning Blandad 10.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.