Mercedes-Benz Vito Tourer

Mercedes-Benz Vito Tourer

PZY95S - W1V44770513720433
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 163 HK Hästkrafter
  • 7.4 l/100km Förbrukning
  • 194 g/km Utsläpp
  • 5 083 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer PZY95S
  • Chassinr / VIN W1V44770513720433
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Vito Tourer
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-03-02
  • Trafik i Sverige 2020-03-13
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-02-20
  • Senast besiktigad 2023-04-19
  • Mätarställning (besiktning) 5 083 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12701 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5058 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 083 mil vid en besiktning för 1 år och 8 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 606 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 776 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 776 mil2024-12-21

  • Besiktning5 083 mil2023-04-19

  • Registrerad0 mil2020-03-02

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-04-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 083 mil.

  • Ägarbyte2023-02-20

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-06-23

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-03-13

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-03-13

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-03-13

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-03-02

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-03-02

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-03-02

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-03-02

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadFebruary 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 163 HK / 120 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 193 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 7 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5370 mm
  • Bredd 1928 mm
  • Höjd 1878 mm
  • Tjänstevikt 2436 kg
  • Totalvikt 3100 kg
  • Lastvikt 664 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1150 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3430 mm
  • Däck fram 205/65R16C 103/101H
  • Däck bak 205/65R16C 103/101H
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET52
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET52

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0457*23
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 226 g/km
  • CO2 Medel 195 g/km
  • CO2 Hög 169 g/km
  • CO2 Extra Hög 204 g/km
  • CO2 Blandad 194 g/km
  • Förbrukning Låg 8.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 157 g/km
  • CO2 Landsväg 148 g/km
  • Förbrukning Stad 6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.