Iveco Daily

Iveco Daily

PHN25A - ZCFC735B105327040
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 156 HK Hästkrafter
  • 11.4 l/100km Förbrukning
  • 298 g/km Utsläpp
  • 7 882 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer PHN25A
  • Chassinr / VIN ZCFC735B105327040
  • Fabrikat Iveco
  • Modell Daily
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-10-24
  • Trafik i Sverige 2019-12-11
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-03-12
  • Senast besiktigad 2023-01-16
  • Mätarställning (besiktning) 7 882 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 13545 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5307 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 882 mil vid en besiktning för 1 år och 11 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 409 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 568 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning12 568 mil2024-12-26

  • Besiktning7 882 mil2023-01-16

  • Registrerad0 mil2019-10-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-03-12

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-01-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 882 mil.

  • Trafikstatus2020-08-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-08-31

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-06-22

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-06-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-12-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-12-11

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-10-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-10-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-10-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadSeptember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 156 HK / 115 kW
  • Motorvolym 2287 cm3
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Lastbil
  • Längd 6700 mm
  • Bredd 2170 mm
  • Höjd 2300 mm
  • Tjänstevikt 2580 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 920 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3750 mm
  • Däck fram 225/65R16C
  • Däck bak 225/65R16C
  • Fälg fram 6½J X 16 H2
  • Fälg bak 6½J X 16 H2

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 277 g/km
  • CO2 Medel 276 g/km
  • CO2 Hög 250 g/km
  • CO2 Extra Hög 346 g/km
  • CO2 Blandad 298 g/km
  • Förbrukning Låg 10.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 10.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 9.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 13.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 11.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 247 g/km
  • CO2 Landsväg 174 g/km
  • Förbrukning Stad 9.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.