Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

PCP02R - WV1ZZZ2KZLX061249
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 102 HK Hästkrafter
  • 5.8 l/100km Förbrukning
  • 152 g/km Utsläpp
  • 4 556 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer PCP02R
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ2KZLX061249
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Caddy
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-27
  • Trafik i Sverige 2020-08-28
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2022-09-23
  • Senast besiktigad 2023-10-30
  • Mätarställning (besiktning) 4 556 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7639 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3567 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 556 mil vid en besiktning för 1 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 862 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 688 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 688 mil2024-12-21

  • Besiktning4 556 mil2023-10-30

  • Annons2 350 mil2022-08-30

  • Annons250 mil2021-02-22

  • Annons250 mil2020-05-07

  • Registrerad0 mil2019-12-27

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-10-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 556 mil.

  • Ägarbyte2022-09-23

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-08-30

    Fordonet utannonserad för 289 500 kr med en angiven mätarställning på 2 350 mil. Annonsen togs bort efter 3 veckor.

  • Annons2021-02-22

    Fordonet utannonserad för 235 625 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 4 dagar.

  • Trafikstatus2020-08-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-08-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-08-27

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-05-07

    Fordonet utannonserad för 245 625 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Ägarbyte2019-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-12-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-12-27

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-12-27

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadDecember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 102 HK / 75 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 172 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 74 dB
  • Passagerare 1 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4408 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1823 mm
  • Tjänstevikt 1521 kg
  • Totalvikt 2161 kg
  • Lastvikt 640 kg
  • Släpvagnsvikt 1500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 690 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1339 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2089 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2682 mm
  • Däck fram 195/65 R15 91T
  • Däck bak 195/65 R15 91T
  • Fälg fram 6,0JX15 ET47
  • Fälg bak 6,0JX15 ET47

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0217*33
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 166 g/km
  • CO2 Medel 136 g/km
  • CO2 Hög 134 g/km
  • CO2 Extra Hög 173 g/km
  • CO2 Blandad 152 g/km
  • Förbrukning Låg 6.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 150 g/km
  • CO2 Landsväg 114 g/km
  • Förbrukning Stad 5.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.