Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

OTP718 - TSMLYE01S00628341
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 111 HK Hästkrafter
  • 7.2 l/100km Förbrukning
  • 162 g/km Utsläpp
  • 6 319 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer OTP718
  • Chassinr / VIN TSMLYE01S00628341
  • Fabrikat Suzuki
  • Modell Vitara
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-11-29
  • Trafik i Sverige 2020-12-29
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2021-06-01
  • Senast besiktigad 2023-12-19
  • Mätarställning (besiktning) 6 319 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6404 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1482 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 319 mil vid en besiktning för 12 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 117 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 354 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning8 354 mil2024-12-04

  • Besiktning6 319 mil2023-12-19

  • Registrerad0 mil2020-12-29

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-12-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 319 mil.

  • Trafikstatus2021-06-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-06-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-01-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2020-12-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-09-26

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-11-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-11-29

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2018-11-29

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-11-29

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadOctober 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 111 HK / 82 kW
  • Motorvolym 998 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4170 mm
  • Bredd 1775 mm
  • Höjd 1595 mm
  • Tjänstevikt 1269 kg
  • Totalvikt 1730 kg
  • Lastvikt 461 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 400 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1770 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2520 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2500 mm
  • Däck fram 215/55R17 94V
  • Däck bak 215/55R17 94V
  • Fälg fram 17 X 6 1/2 J, OFFSET
  • Fälg bak 17 X 6 1/2 J, OFFSET

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*0928*04
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 178 g/km
  • CO2 Medel 154 g/km
  • CO2 Hög 144 g/km
  • CO2 Extra Hög 176 g/km
  • CO2 Blandad 162 g/km
  • Förbrukning Låg 7.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 149 g/km
  • CO2 Landsväg 118 g/km
  • Förbrukning Stad 6.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback