-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
111 HK Hästkrafter
-
7.2 l/100km Förbrukning
-
162 g/km Utsläpp
-
6 319 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
11 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer OTP718
- Chassinr / VIN TSMLYE01S00628341
- Fabrikat Suzuki
- Modell Vitara
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2018-11-29
- Trafik i Sverige 2020-12-29
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2021-06-01
- Senast besiktigad 2023-12-19
- Mätarställning (besiktning) 6 319 mil
- Nästa besiktning senast 2025-12-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 6404 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 1482 SEK
- Skattemånad Jan, Maj, Sep
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 6 319 mil vid en besiktning för 1 år sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 606 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 960 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning7 960 mil2024-12-26
-
Besiktning6 319 mil2023-12-19
-
Annons250 mil2020-03-26
-
Registrerad0 mil2018-11-29
-
Besiktigad2023-12-19
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 319 mil.
-
Trafikstatus2021-06-01
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-06-01
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-01-04
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Registrerad2020-12-29
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Annons2020-03-26
Fordonet utannonserad för 189 900 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 12 månader.
-
Ägarbyte2019-09-26
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2018-11-29
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2018-11-29
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2018-11-29
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2018-11-29
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadOctober 2018
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 111 HK / 82 kW
- Motorvolym 998 cm3
- Toppfart 175 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Halvkombi
- Längd 4170 mm
- Bredd 1775 mm
- Höjd 1595 mm
- Tjänstevikt 1269 kg
- Totalvikt 1730 kg
- Lastvikt 461 kg
- Släpvagnsvikt 1200 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 400 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1770 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2520 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2500 mm
- Däck fram 215/55R17 94V
- Däck bak 215/55R17 94V
- Fälg fram 17 X 6 1/2 J, OFFSET
- Fälg bak 17 X 6 1/2 J, OFFSET
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e4*2007/46*0928*04
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 178 g/km
- CO2 Medel 154 g/km
- CO2 Hög 144 g/km
- CO2 Extra Hög 176 g/km
- CO2 Blandad 162 g/km
- Förbrukning Låg 7.9 l/100km
- Förbrukning Medel 6.8 l/100km
- Förbrukning Hög 6.3 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.8 l/100km
- Förbrukning Blandad 7.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 149 g/km
- CO2 Landsväg 118 g/km
- Förbrukning Stad 6.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.2 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.