-
2023 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
El Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
Okänd Hästkrafter
-
162 Wh/km Förbrukning
-
2 322 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer NXS127
- Chassinr / VIN KNACR811FP5039405
- Fabrikat Kia
- Modell Niro
- Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2023-03-17
- Trafik i Sverige 2023-05-25
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-07-16
- Senast besiktigad 2024-05-16
- Mätarställning (besiktning) 2 322 mil
- Nästa besiktning senast 2026-05-31
- Miljöklass Ecel
- Utsläppsklass El
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad December
- Kreditköp Nej
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 2 322 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 372 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 654 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning3 654 mil2024-12-07
-
Besiktning2 322 mil2024-05-16
-
Besiktning2 270 mil2024-05-06
-
Registrerad0 mil2023-05-25
-
Trafikstatus2024-07-22
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-07-16
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-07-01
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2024-05-16
Godkänd kontrollbesiktning vid 2 322 mil.
-
Besiktigad2024-05-06
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 2 270 mil.
-
Trafikstatus2023-05-25
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-05-25
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2023-05-25
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2023-03-17
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2023-03-17
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2023-03-17
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2023-03-17
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJanuary 2023
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt Okänd
- Motorvolym Okänd
- Toppfart 167 km/h
- Drivmedel El
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4420 mm
- Bredd 1825 mm
- Höjd 1570 mm
- Tjänstevikt 1785 kg
- Totalvikt 2200 kg
- Lastvikt 415 kg
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2720 mm
- Däck fram 215/55R1794V
- Däck bak 215/55R1794V
- Fälg fram 7.0JX17/ET52/A
- Fälg bak 7.0JX17/ET52/A
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e9*2018/858*11241*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för El
- Räckvidd 460 km
- Räckvidd Stad 604 km
- Elförbrukning Blandad 162 Wh/km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.