-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Röd Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
199 HK Hästkrafter
-
9.6 l/100km Förbrukning
-
251 g/km Utsläpp
-
1 380 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
9 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer NWD21A
- Chassinr / VIN WV2ZZZ7HZKH172574
- Fabrikat Volkswagen
- Modell
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-08-21
- Trafik i Sverige 2019-09-12
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2019-09-12
- Senast besiktigad 2024-09-24
- Mätarställning (besiktning) 1 380 mil
- Nästa besiktning senast 2025-11-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 15834 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 5982 SEK
- Skattemånad Apr, Aug, Dec
- Kreditköp Nej
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 1 380 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 256 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 432 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning1 432 mil2024-12-07
-
Besiktning1 380 mil2024-09-24
-
Besiktning830 mil2022-09-07
-
Registrerad0 mil2019-09-12
-
Besiktigad2024-09-24
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 380 mil.
-
Besiktigad2022-09-07
Godkänd kontrollbesiktning vid 830 mil.
-
Registrerad2019-09-12
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2019-09-12
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-09-12
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-08-21
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2019-08-21
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2019-08-21
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-08-21
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadAugust 2019
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 199 HK / 146 kW
- Motorvolym 1968 cm3
- Toppfart 197 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Ja Kula
Dimensioner
- Färg Röd
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Brandfordon
- Längd 5400 mm
- Bredd 1904 mm
- Höjd 1970 mm
- Tjänstevikt 2420 kg
- Totalvikt 3200 kg
- Lastvikt 780 kg
- Släpvagnsvikt 2500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 3400 mm
- Däck fram 215/60 R17C 104H
- Däck bak 215/60 R17C 104H
- Fälg fram 7,0JX17 ET56
- Fälg bak 7,0JX17 ET56
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 349 g/km
- CO2 Medel 249 g/km
- CO2 Hög 213 g/km
- CO2 Extra Hög 247 g/km
- CO2 Blandad 251 g/km
- Förbrukning Låg 13.3 l/100km
- Förbrukning Medel 9.5 l/100km
- Förbrukning Hög 8.1 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 9.4 l/100km
- Förbrukning Blandad 9.6 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 284 g/km
- CO2 Landsväg 184 g/km
- Förbrukning Stad 10.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 7 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.