-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
116 HK Hästkrafter
-
6.4 l/100km Förbrukning
-
144 g/km Utsläpp
-
9 914 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer NRO239
- Chassinr / VIN WVGZZZA1ZKV087553
- Fabrikat Volkswagen
- Modell T-Roc
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-02-27
- Trafik i Sverige 2019-11-05
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2022-11-10
- Senast besiktigad 2024-10-10
- Mätarställning (besiktning) 9 914 mil
- Nästa besiktning senast 2025-10-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 2246 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 514 SEK
- Skattemånad Februari
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 9 914 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 095 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 148 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning10 148 mil2024-12-27
-
Besiktning9 914 mil2024-10-10
-
Besiktning8 760 mil2023-09-28
-
Besiktning6 566 mil2022-09-12
-
Besiktning4 531 mil2021-08-11
-
Besiktning1 832 mil2020-08-20
-
Registrerad0 mil2019-02-27
-
Besiktigad2024-10-10
Godkänd kontrollbesiktning vid 9 914 mil.
-
Besiktigad2023-09-28
Godkänd kontrollbesiktning vid 8 760 mil.
-
Ägarbyte2022-11-10
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-09-12
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 566 mil.
-
Besiktigad2021-08-11
Godkänd kontrollbesiktning vid 4 531 mil.
-
Besiktigad2020-08-20
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 832 mil.
-
Ägarbyte2019-11-05
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-11-05
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2019-11-05
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-11-04
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-02-27
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-02-27
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-02-27
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-02-27
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadFebruary 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 116 HK / 85 kW
- Motorvolym 999 cm3
- Toppfart 187 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4234 mm
- Bredd 1819 mm
- Höjd 1531 mm
- Tjänstevikt 1324 kg
- Totalvikt 1780 kg
- Lastvikt 456 kg
- Släpvagnsvikt 1300 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 630 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1720 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2470 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2590 mm
- Däck fram 215/60 R16 95V
- Däck bak 215/60 R16 95V
- Fälg fram 6,5JX16 ET43
- Fälg bak 6,5JX16 ET43
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e13*2007/46*1845*08
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 159 g/km
- CO2 Medel 132 g/km
- CO2 Hög 125 g/km
- CO2 Extra Hög 162 g/km
- CO2 Blandad 144 g/km
- Förbrukning Låg 7 l/100km
- Förbrukning Medel 5.9 l/100km
- Förbrukning Hög 5.5 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 140 g/km
- CO2 Landsväg 105 g/km
- Förbrukning Stad 6.2 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.