Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Sprinter

NOE783 - WDB9061351N755730
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 163 HK Hästkrafter
  • 7.3 l/100km Förbrukning
  • 191 g/km Utsläpp
  • 24 027 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer NOE783
  • Chassinr / VIN WDB9061351N755730
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Sprinter
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-03-20
  • Trafik i Sverige 2018-06-08
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-02-06
  • Senast besiktigad 2024-11-14
  • Mätarställning (besiktning) 24 027 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 24 027 mil vid en besiktning för 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 4 015 mil om året och att mätarställningen idag är ca 24 434 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning24 027 mil2024-11-14

  • Besiktning23 721 mil2024-10-17

  • Besiktning18 975 mil2023-08-15

  • Besiktning12 446 mil2021-08-23

  • Besiktning12 444 mil2021-07-13

  • Registrerad0 mil2018-03-20

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-14

    Kontrollbesiktning vid 24 027 mil.

  • Besiktigad2024-10-17

    Kontrollbesiktning vid 23 721 mil.

  • Ägarbyte2024-02-06

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-08-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 18 975 mil.

  • Besiktigad2021-08-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 12 446 mil.

  • Besiktigad2021-07-13

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 12 444 mil.

  • Ägarbyte2019-07-01

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-06-15

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-06-08

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2018-06-08

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2018-06-08

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2018-03-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-03-20

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2018-03-20

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadMarch 2018

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 163 HK / 120 kW
  • Motorvolym 2143 cm3
  • Toppfart 149 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 74 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Lastbil
  • Längd 7110 mm
  • Bredd 2190 mm
  • Höjd 3080 mm
  • Tjänstevikt 2600 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 900 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 4325 mm
  • Däck fram 235/65R16C
  • Däck bak 235/65R16C
  • Fälg fram 6,5JX16 ET62
  • Fälg bak 6,5JX16 ET62

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX 185.9 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 199 g/km
  • CO2 Landsväg 187 g/km
  • Förbrukning Stad 7.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.