-
2024 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Bensin, El Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
310 HK Hästkrafter
-
7.8 l/100km Förbrukning
-
176 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
7 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer NNK96G
- Chassinr / VIN YV1LFH5V9R1178909
- Fabrikat Volvo
- Modell XC90
- Fordonsår / Modellår 2023 / 2024
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2023-09-12
- Trafik i Sverige 2023-10-05
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2023-10-05
- Senast besiktigad 2023-09-12
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2026-10-31
- Miljöklass Hybrid
- Utsläppsklass Laddhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad November
- Kreditköp Nej
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Ägarbyte2023-10-05
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2023-10-05
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2023-10-05
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-09-12
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2023-09-12
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2023-09-12
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2023-09-12
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadSeptember 2023
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 310 HK / 228 kW
- Motorvolym 1969 cm3
- Toppfart 180 km/h
- Drivmedel Bensin, El
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 6 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Fordon Fler Ändamål
- Längd 4953 mm
- Bredd 1931 mm
- Höjd 1739 mm
- Tjänstevikt 2399 kg
- Totalvikt 2950 kg
- Lastvikt 551 kg
- Släpvagnsvikt 2400 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1300 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2984 mm
- Däck fram 275/45R20 110V
- Däck bak 275/45R20 110V
- Fälg fram 9Jx20 OS 38.5
- Fälg bak 9Jx20 OS 38.5
Övrigt
- Fordonskategori EU M1G
- Typgodkännandenr. e4*2007/46*0929*22
- Kväveoxider, NOX 4.9 mg/km
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 201 g/km
- CO2 Medel 148 g/km
- CO2 Hög 153 g/km
- CO2 Extra Hög 203 g/km
- CO2 Blandad 176 g/km
- CO2 Blandad Balanserad 30 g/km
- Förbrukning Låg 8.9 l/100km
- Förbrukning Medel 6.5 l/100km
- Förbrukning Hög 6.7 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 9 l/100km
- Förbrukning Blandad 7.8 l/100km
- Förbrukning Blandad Balanserad 1.3 l/100km
Körcykel för El
- Räckvidd 68 km
- Räckvidd Stad 89 km
- Elförbrukning Balanserad 211 Wh/km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.