-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
116 HK Hästkrafter
-
5.3 l/100km Förbrukning
-
139 g/km Utsläpp
-
28 003 mil Mätarställning
-
6 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer NLW14A
- Chassinr / VIN TMBJG9NE3K0248450
- Fabrikat Skoda
- Modell Octavia
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-06-28
- Trafik i Sverige 2019-08-13
- Antal ägare 5
- Senaste ägarbyte 2021-11-02
- Senast besiktigad 2024-08-23
- Mätarställning (besiktning) 28 003 mil
- Nästa besiktning senast 2025-10-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 2850 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 2029 SEK
- Skattemånad Augusti
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 28 003 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 5 804 mil om året och att mätarställningen idag är ca 30 054 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning30 054 mil2024-12-30
-
Besiktning28 003 mil2024-08-23
-
Besiktning16 385 mil2022-08-26
-
Registrerad0 mil2019-06-28
-
Besiktigad2024-08-23
Godkänd kontrollbesiktning vid 28 003 mil.
-
Besiktigad2022-08-26
Godkänd kontrollbesiktning vid 16 385 mil.
-
Trafikstatus2021-11-02
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-11-02
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-10-19
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-10-06
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-09-28
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2020-12-02
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-08-13
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2019-08-13
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-08-13
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-06-28
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2019-06-28
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Ägarbyte2019-06-28
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJune 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 116 HK / 85 kW
- Motorvolym 1598 cm3
- Toppfart 198 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 69 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4667 mm
- Bredd 1814 mm
- Höjd 1455 mm
- Tjänstevikt 1452 kg
- Totalvikt 1939 kg
- Lastvikt 487 kg
- Släpvagnsvikt 1500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 690 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1561 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2311 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2667 mm
- Däck fram 205/55 R16 91V
- Däck bak 205/55 R16 91V
- Fälg fram 6,5Jx16 ET46
- Fälg bak 6,5Jx16 ET46
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e8*2007/46*0318*06
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 160 g/km
- CO2 Medel 133 g/km
- CO2 Hög 122 g/km
- CO2 Extra Hög 149 g/km
- CO2 Blandad 139 g/km
- Förbrukning Låg 6.1 l/100km
- Förbrukning Medel 5.1 l/100km
- Förbrukning Hög 4.6 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 5.7 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.3 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 116 g/km
- CO2 Landsväg 99 g/km
- Förbrukning Stad 4.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 3.8 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.