-
2021 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
185 HK Hästkrafter
-
8.5 l/100km Förbrukning
-
223 g/km Utsläpp
-
20 069 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
11 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer MWY41U
- Chassinr / VIN WF03XXTTG3MU21299
- Fabrikat Ford
- Modell Tourneo Custom
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-02-25
- Trafik i Sverige 2021-09-09
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2021-09-09
- Senast besiktigad 2024-10-08
- Mätarställning (besiktning) 20 069 mil
- Nästa besiktning senast 2025-09-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 20181 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 6088 SEK
- Skattemånad Apr, Aug, Dec
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 20 069 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 6 096 mil om året och att mätarställningen idag är ca 21 305 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning21 305 mil2024-12-21
-
Besiktning20 069 mil2024-10-08
-
Besiktning19 505 mil2024-09-17
-
Besiktning13 770 mil2023-09-29
-
Besiktning7 564 mil2022-09-30
-
Registrerad0 mil2021-02-25
-
Besiktigad2024-10-08
Godkänd kontrollbesiktning vid 20 069 mil.
-
Besiktigad2024-09-17
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 19 505 mil.
-
Besiktigad2023-09-29
Godkänd kontrollbesiktning vid 13 770 mil.
-
Besiktigad2022-09-30
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 564 mil.
-
Ägarbyte2021-09-09
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2021-09-09
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2021-09-09
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-02-25
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2021-02-25
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2021-02-25
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-02-25
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadFebruary 2021
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 185 HK / 136 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 175 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 8 st + förare
- Draganordning Ja Kula
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
- Längd 5439 mm
- Bredd 2032 mm
- Höjd 1965 mm
- Tjänstevikt 2600 kg
- Totalvikt 3240 kg
- Lastvikt 640 kg
- Släpvagnsvikt 1100 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1010 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 3300 mm
- Däck fram 215/60R17C 109 T
- Däck bak 215/60R17C 109 T
- Fälg fram 7.0JX17H2X55.0
- Fälg bak 7.0JX17H2X55.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e5*2007/46*1034*08
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 266 g/km
- CO2 Medel 210 g/km
- CO2 Hög 191 g/km
- CO2 Extra Hög 243 g/km
- CO2 Blandad 223 g/km
- Förbrukning Låg 10.1 l/100km
- Förbrukning Medel 8 l/100km
- Förbrukning Hög 7.3 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 9.3 l/100km
- Förbrukning Blandad 8.5 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 206 g/km
- CO2 Landsväg 184 g/km
- Förbrukning Stad 7.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 6.8 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.