Toyota Proace

Toyota Proace

MTB219 - YARVAYHVKGZ140669
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 120 HK Hästkrafter
  • 6.5 l/100km Förbrukning
  • 169 g/km Utsläpp
  • 1 792 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer MTB219
  • Chassinr / VIN YARVAYHVKGZ140669
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Proace
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-12-27
  • Trafik i Sverige 2019-09-30
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-09-30
  • Senast besiktigad 2024-09-17
  • Mätarställning (besiktning) 1 792 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5047 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2714 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 792 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 365 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 893 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning1 893 mil2024-12-27

  • Besiktning1 792 mil2024-09-17

  • Besiktning1 038 mil2022-09-07

  • Registrerad0 mil2018-12-27

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 792 mil.

  • Besiktigad2022-09-07

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 038 mil.

  • Registrerad2019-09-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-09-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-30

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-01-07

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-12-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2018-12-27

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2018-12-27

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadDecember 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 120 HK / 88 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5309 mm
  • Bredd 1920 mm
  • Höjd 1899 mm
  • Tjänstevikt 1930 kg
  • Totalvikt 2785 kg
  • Lastvikt 855 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1465 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3275 mm
  • Däck fram 215/65 R16
  • Däck bak 215/65 R16
  • Fälg fram 6T - 7.00J16 ET
  • Fälg bak 6T - 7.00J16 ET

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0537*07
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 171 g/km
  • CO2 Medel 157 g/km
  • CO2 Hög 148 g/km
  • CO2 Extra Hög 194 g/km
  • CO2 Blandad 169 g/km
  • Förbrukning Låg 6.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 137 g/km
  • CO2 Landsväg 122 g/km
  • Förbrukning Stad 5.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.