-
2023 Modellår
-
Personbil Typ
-
Röd Färg
-
Bensin, El Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
265 HK Hästkrafter
-
8.1 l/100km Förbrukning
-
185 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
7 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer MRA15S
- Chassinr / VIN WAUZZZF28PN045742
- Fabrikat Audi
- Modell A6 Avant 55 Tfsi E
- Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2023-02-02
- Trafik i Sverige 2023-03-14
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2023-03-14
- Senast besiktigad 2023-02-02
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2026-03-31
- Miljöklass Hybrid
- Utsläppsklass Laddhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad Oktober
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Ägarbyte2023-03-14
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2023-03-14
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2023-03-14
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-02-02
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2023-02-02
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2023-02-02
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2023-02-02
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadJanuary 2023
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 265 HK / 195 kW
- Motorvolym 1984 cm3
- Toppfart 250 km/h
- Drivmedel Bensin, El
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Röd
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4947 mm
- Bredd 1886 mm
- Höjd 1486 mm
- Tjänstevikt 2222 kg
- Totalvikt 2675 kg
- Lastvikt 453 kg
- Släpvagnsvikt 2000 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 825 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1575 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2931 mm
- Däck fram 255/40 R20 104Y
- Däck bak 255/40 R20 104Y
- Fälg fram 8,5JX20 ET43
- Fälg bak 8,5JX20 ET43
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*1801*39
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 217 g/km
- CO2 Medel 180 g/km
- CO2 Hög 163 g/km
- CO2 Extra Hög 194 g/km
- CO2 Blandad 185 g/km
- CO2 Blandad Balanserad 34 g/km
- Förbrukning Låg 9.5 l/100km
- Förbrukning Medel 7.9 l/100km
- Förbrukning Hög 7.2 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 8.5 l/100km
- Förbrukning Blandad 8.1 l/100km
- Förbrukning Blandad Balanserad 1.5 l/100km
Körcykel för El
- Räckvidd 63 km
- Räckvidd Stad 67 km
- Elförbrukning Balanserad 208 Wh/km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.